ZÁŘIJOVÝ DORT

Dneska jsem si připomněla, co přesně vlastně znamená pojem „divoká zahrada“ – než jsem natrhala malý košík sralek, byla jsem popálená od kopřiv, rozdrásaná od malin, ponožky mám obsypaný kuklíkem a vlasy plný švestkových větviček a listí. Ale mám je a mohla jsem se pustit do dortu.
Z 250 g polohrubé mouky, lžičky kypřicího prášku, 100 g másla, 50 g moučkového cukru, lžičky mandlové tresti (můžeme vynechat) a 1 vejce zpracujeme měkké těsto, které natlačíme do vymaštěné větší dortové formy a necháme zvýšené okraje. Těsto dáme chladit na 30 minut do chladničky.
750 g švestek vypeckujeme, dáme do hrnce, zalijeme 200 ml švestkového džusu nebo červeného vína, přidáme 4 lžíce cukru a 10 minut vaříme, přidáme 2 lžíce kukuřičného škrobu a necháme přejít varem. Vychlazené těsto posypeme 50 g mandlových lupínků nebo mletých mandlí a navrstvíme švestkovou náplň, navrch dáme tvarohový krém: 750 g tvarohu, 100 g cukru, šťáva a kůra z 1 citrónu, 4 žloutky, z 5 bílků sníh. Pečeme na 180 stupňů hodinu, potřeme rozšlehaným žloutkem, posypeme dalšími 50 g mandlových lupínků a ještě 15 minut dopečeme.



více ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat