VYSOCKÉ ZELÍ PO ITALSKU

Když jsem byla na besedě ve Vysokém nad Jizerou, dostala jsem jako dárek tradiční červené špičaté vysocké zelí, které je skutečnou raritou a v „kraji“ neroste. Je mnohem křehčí a jemnější než běžné zelí a nejlepší je kvašené nebo syrové. Já půlku hlávky připravila „po italsku“.
V hluboké pánvi rozehřejeme dvě lžíce olivového oleje a zlehka na něm osmahneme pokrájenou cibuli. Přidáme půl kila na nudličky nakrájeného zelí, půl kila nakrájených rajčat (já jsem použila zmrazená divoká rajčátka), sůl a podlijeme 100 ml červeného vína. Dusíme doměkka asi 20 minut, pánev necháme odkrytou.
Uvaříme sáček semolinových těstovin (500 g), slijeme a promícháme se zelím. Na talíři posypeme česnekem s piniovými oříšky, osmahnutými na olivovém oleji.



Žádné komentáře:

Okomentovat