ŠVESTKOVÝ KOLÁČ S OŘÍŠKOVÝM MÁSLEM

Hned zpočátku vás chci upozornit, že struktura tohoto moučníku je poněkud neobvyklá, totiž jakoby gumovité konzistence a někoho z vás by to mohlo odradit. Žádný cukrář by mě za tenhle moučník asi nepochválil, ale chuť by ho možná mohla obměkčit. Mě obměkčila snadno, jsem totiž zastáncem názoru, že pokud se má něco u jídla ošidit, bude to spíš vzhled a nikoliv chuť.
Já v pět odpoledne snědla hnedle čtyři (!) kousky najednou, tak jsem z těch výčitek svědomí musela jít navečer na pětikilometrovou procházku. 
V míse rozmícháme do hladka 200 g sojového jogurtu (v kelímku mělo být 200 g, ale bylo tam pouhých 190, to víte gramíček ke gramíčku a firma ušetří) a 150 g oříškového másla. Postupně vmícháváme 100 g rapadury (nebo cukru), 250 ml rostlinného mléka a 200 g polohrubé mouky (lze použít i celozrnnou). Nakonec vmícháme dvě lžičky kypřicího prášku a těsto rozetřeme do vymaštěné koláčové formy (20 cm). Poklademe půlkami švestek, které vmáčkneme do těsta. Pečeme při 180 stupních dorůžova, trvá to asi půl hodiny až 40 minut.



Žádné komentáře:

Okomentovat